Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /storage/content/65/173265/bloggagenturen.se/public_html/wp-content/plugins/seedprod-coming-soon-pro/extentions/mailchimp/mailchimp.php on line 121 Företag som framgångsrikt använt bloggar i sin marknadsföring - Bloggagenturen.se Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /storage/content/65/173265/bloggagenturen.se/public_html/wp-includes/kses.php on line 741 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /storage/content/65/173265/bloggagenturen.se/public_html/wp-includes/kses.php on line 741 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /storage/content/65/173265/bloggagenturen.se/public_html/wp-includes/kses.php on line 741 Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /storage/content/65/173265/bloggagenturen.se/public_html/wp-includes/kses.php on line 741 Warning: A non-numeric value encountered in /storage/content/65/173265/bloggagenturen.se/public_html/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5607

För ungefär tio år sedan började bloggandet växa i Sverige och några företag insåg tidigt kraften i att använda sig av bloggar helt eller delvis vid marknadsföring. Några bra exempel på sådana företag är Nelly, Happy Socks och Triwa. Andra företag som framgångsrikt använt sig av bloggar är Skincity, Mandel Design och Country Dreams (som nyligen köptes upp av Nellys grundare). Några nya företag som med finess använder sig av bloggar i sin marknadsföring är NaturalCycles och Testagram.

Hitta samarbetspartners i bloggare och jobba effektivt med att hitta rätt person som matchar ens varumärke

Enligt Anton Johansson som driver Ehandelspodden är e-handelsbranchen dålig på PR och lägger hellre pengar på Google. ”Sociala medier – finns inget effektivare verktyg. Hitta samarbetspartners i bloggare och jobba effektivt med att hitta rätt person som matchar ens varumärke, säger Mari-Linn Stenlund från Testagram i Ehandelspodden #17.

Bloggare, det var där man kunde se bäst effekt? undrar Anton Johansson. Ja, säger Sara Öhman i Ehandelspodden #18. Sara Öhman har tidigare frilansat som digital marknadsförare och arbetar idag med Brand activation på Sportamore.

Studera gärna på företagen nämnda ovan för att inspireras hur just ditt företag kan använda sig av bloggar och sociala medier! Här är ett inlägg som beskriver hur du kommer igång med bloggkampanjer.

Hinner du inte hitta rätt bloggare och skapa bloggkampanjer? Kontakta oss!

Hur ser ditt företag på bloggar som marknadsföringskanal? Har ni testat?